Valokuvaus
Valokuvaajana toimiminen on antanut perspektiiviä myös videotuotantoihin. Samaa kiinnostavien hetkien ja kuvakulmien etsimistä voi hyödyntää sekä valokuva- että videopuolella. Videotuotantojen ohessa otetaan usein myös promokuvia videon julkaisuun liittyen.
​
​
Kuvissani toistuu usein jonkun asteinen dramatiikka ja voimakas jälkikäsittely. Kuva on mielestäni pelikenttä, jota jatkotyöstämällä pääsee vielä suunnittelemaan katselukokemusta entistä pidemmälle. Jos valokuvalla onnistuu kertomaan tarinan, ollaan mielestäni onnistumisen ytimessä. Hieno kuva vai pysäyttävä kuva? Pysäyttävän ei tarvitse olla esteettisesti kaunis tai millään tavalla standardien mukainen.
​
​
​
​
​​


Brändin toteutuminen on tärkeää niin valokuvissa kuin videoissakin. Jos kuva on osa esimerkiksi yrityksen tai yhtyeen julkista näkyvyyttä, niin sitä pitää suunnitella. Markkinointiin suunnatuista kuvistakin huokuu tunnelma, henki ja karisma, joiden pitää tukea tavoitetta. Laadukkaat ja onnistuneet kuvat antavat kertaheitolla ymmärrystä brändistä.
​
Jos kuvilla tavoitellaan viestiä, taiteellista näkemystä tai symbolista merkitystä, niin silti pitää kysyä kysymyksiä, kuten miksi ja mitä niillä tavoitellaan?